HelloFresh, een nieuwe start met een schone lei
Enkele maanden geleden, in januari om precies te zijn, bestelde ik mijn eerste HelloFresh box. Hoewel het concept me enorm aansprak, was ik toentertijd niet uitermate tevreden over de manier waarop het bedrijf hun klanten in een abonnementenstroom pusht.
9 maanden na mijn kritische blogpost over HelloFresh besloot ik de maaltijdboxen een nieuwe kans te geven. De drukke septembermaand en in het bijzonder de start van een nieuw schooljaar, vormden de ideale gelegenheid.
Dat het marketingteam achter het Nederlandse bedrijf niet stilgezeten had, was meteen duidelijk. De huisstijl van HelloFresh is volledig vernieuwd en ook hun dienstverlening lijkt tot in de puntjes verder uitgewerkt. De feedback van vele klanten heeft ongetwijfeld een indruk nagelaten, want ook de klantenwerving lijkt me minder agressief dan vorig jaar.
Het bedrijf heeft bijvoorbeeld met erg flexibele levertijden. Zo kan je er o.a. voor kiezen om je foodbox tussen 20u en 22u te laten leveren. Op die manier kan zelfs de zwaar werkende carrièreman (-of vrouw) de box zonder probleem in ontvangst nemen. So far, so good! (Wist je trouwens dat je bij de levering van een nieuwe box, je de oude lege doos opnieuw mag meegeven? Kwestie van recyclage!)
Family-, orginal- en veggiebox
Net zoals voor jaar heb je verschillende variaties binnen de maaltijdboxen van HelloFresh. Met ons gezin van vier kiezen wij doorgaans voor de familybox. De recepten in de familybox zijn namelijk erg toegankelijk voor kinderen. In de familybox vind je telkens één vlees, één vis en één veggie gerecht. Ik kan je zeggen, van de 12 HelloFresh gerechten die ik dit jaar bereidde, waren de bordjes telkens mooi leeg. Mijn kieskeurige zoon smikkelde vorige week zelfs met veel plezier een bordje gerookte makreel binnen. I-kid-you-not! Ben je geen fan van vlees of vis, of lijkt HelloFresh je de ideale manier om lekkere vegetarische gerechten uit te proberen? Dan kan je de Veggiebox kiezen.
En is een maaltijdbox niet voldoende voor mijnheer/mevrouw? Dan kan je zelfs aanvullen met een ontbijt-, fruit-, of wijnbox!
Conclusie
Net zoals vorig jaar was ik uitermate tevreden over de vernieuwende doch gemakkelijke en snelle gerechten in de maaltijdbox. Ook voor de versheid van hun producten geef ik HelloFresh 10 op 10. Waar vorig jaar het schoentje wrong was zonder twijfel de agressieve vorm van klantenwerving, maar het lijkt erop dat het bedrijf hier aan gewerkt heeft.
Q. Heb je al eerder besteld bij HelloFresh? Laat me weten wat je ervan denkt!
Like what you read?
Volg me Facebook
Like what you see?
Volg me op Instagram
Ik heb nog nooit zo’n maaltijdbox besteld. Heb nu wel van Marley Spoon een voucher voor een gratis box gekregen & we zijn van plan dit de komende weken eens te gaan testen. 🙂
Zo’n voucher is zeker mooi meegenomen! Want het is best prijzig, zo’n foodbox. Maar pas op, ik vind het zijn prijs wel waard :). Let zeker op dat je door zo’n gratis box niet automatisch ook een betalende moet nemen. ’t Zit em in de kleine lettertjes ;).
Ik heb het gevoel dat Nederland een stuk verder staat in foodboxen. Er is een enorme keuze bij jullie, haha :). Marley Spoon is (voor zover ik weet) bij ons niet beschikbaar. Is er een groot verschil met Hello Fresh?
Ik woon in België, dus ik kan alvast vertellen dat Marley Spoon wel beschikbaar is 😀 Hebben de voucher via een collega van mijn man gekregen.. Of de box goed is, dat moet ik nog even afwachten.. Ik ben wel van plan om een review te schrijven op mijn blog. Je moet niet automatisch een betalende nemen met de voucher, maar het is wel zo dat je abonnement automatisch verder loopt.. Op tijd annuleren is dus de boodschap 🙂 Volgens de collega van mijn man is Marley Spoon een euro goedkoper, maar geen idee wat de verschillen zijn 🙂
Wij probeerden vorig jaar een drietal boxen, maar de gerechten waren niet onze smaak. Eentje zelfs ronduit slecht. Een gerechtje maken we af en toe nog eens. Ik ben wel van plan om dit jaar Smartmat eens te proberen.
Ah spijtig dat de foodboxen een tegenvaller zijn voor jullie. Smartmat ken ik niet.. is dat een nieuwe speler op de markt?
Hier hadden we iedere keer lekkere (doch vernieuwende) gerechten. Wij kozen wel altijd voor de familybox. Dus sowieso al iets toegankelijke recepten.
Die abonnementen daar heb ik dus schrik van! Het lijkt me wel praktisch om af en toe gebruik van te maken maar ik heb schrik dat ze hier dan elke week staan of indien ze hier niet staan dat ze dan wel zullen telefoneren… Momenteel zouden we er ook maar met 2 van eten (ons zoontje is nog te klein om mee te eten) dus betwijfel ik ook of het voordelig is. Momenteel hou ik het nog bij zelf receptjes uitzoeken die makkelijk te maken zijn :).