Gisteren was ik te gast op ’t fameuze verjaardagsfeest van pyjamamerk Woody. 25 jaar op de teller, oftewel een kwarteeuw oud. Een mijlpaal die ze niet onopgemerkt lieten passeren. Op verschillende niveau’s heeft het Belgische merk zich in een internationaler jasje gestoken. Te beginnen bij de nieuwe naam: JellyCoe wordt WoodyGroup en krijgt een geheel nieuwe huisstijl waaronder ook Woody met een nieuw en strak logo wordt ondergebracht.
Woody goes international?
Verder kon ik samen met klanten, pers en medewerkers kennismaken met de wintercollectie 2019 en ’t was vooral daarnaar dat ik benieuwd was. Een heuse modeshow in typische Woodystijl: familie, fun en ambiance! Mijn kritische oog viel op de nieuwe prints en opvallend zachtere kleuren die Woody opzocht. “Een bewuste keuze?”, vroeg ik me luidop af tijdens de vragenronde met de CEO en Algemeen directeur.
’T is namelijk niet van Woody’s gewoonte om naast de typische meerkleurige strepen, ook met een subtiel motief en pastelkleuren te werken. De kwaliteit mag dan nog tegen de perfectie aanleunen, als het uitzicht je niet aanspreekt ga je een groot deel van de markt niet bereiken. Iets wat het Gentse merk met ’t oog op export ook beseft.
En zo geschiedde: samen met dat nieuwe strakke logo spotte ik ook een strakke nieuwe collectie. Je merkt dat er qua styling nieuwe wind door de ’t bedrijf geblazen is, en dat zou wel eens dat extra duwtje richting internationalisering kunnen betekenen.
Mijn favoriet: Woody x Studio BamBam!
Naar aanleiding van die 25ste verjaardag sloeg Woody de handen in elkaar met de Gentse designstudio BamBam. Elk seizoen pakt het merk uit met drie dieren (dit jaar kozen ze o.a. voor de alpaca en het spookdiertje), wat maakt dat er ondertussen zo’n 150 dieren de revue passeerden. Een selectie van deze iconische Woody-diertjes werden door BamBam in ware street-art stijl vereeuwigd op witte pyjama’s.
Lees ook: 3x handig opbergen met Play & Go
[instagram-feed num=5 cols=5 showfollow=false]