JBC wil het nog beter doen! Hoe dan?
JBC, u allen bekend, heeft noemenswaardige plannen. De Belgische kledingketen opende in augustus een nieuwe flagshipstore in Waasland Shopping Center en testte hier de afgelopen 6 maanden hun nieuw concept. Een succesvol pilootproject zo blijkt, want ook uw favoriete JBC zal binnenkort een make-over krijgen.
Was dat dan nodig? Hoor ik u denken. Als er één kledingwinkel is waar familie altijd al centraal staat, is’t wel ons eigenste JBC. Alleen al ’t feit dat er voor elke leeftijd en geslacht een uitgebreide keuze hangt. Twinning met ’t hele gezin: probleemloos! Speelhoek: check, letterkoeken of fruittella’s aan de kassa: dubbelcheck. Toch heeft de modeketen zich verder in vraag gesteld, met als doel: hoe kan het nòg beter?
Kinderen koning!
Op uitnodiging van JBC was ik gisteren aanwezig op de officiële opening van hun nieuwe winkel te Izegem. Naast Waasland Shopping Center en Dendermonde de 3de JBC in rij die in een nog aangenamere omgeving gezinnen wil ontvangen. Uniek in zijn soort, me dunkt.
Dat doen ze concreet door nog meer ruimte te creëren voor kinderen en hun spel. Interactieve schermen, een leeshoek met kussens, levensgrote puzzels, toiletten (zo basic, maar ook zo nodig als je focust op gezinnen met jonge kinderen ligt!). Kortom, alles om het de jongste doelgroep zo aangenaam mogelijk maken, terwijl moeder en vader door de rekken snuisteren. Zo viel me op dat de spelletjes verspreid waren doorheen de winkel en zich niet langer beperkten tot de centrale speelhoek. Kinderen die liever dicht bij mama blijven, kunnen doorheen de winkel interactief spellen of puzzels vinden.
Zachter interieur met meer ruimte
Daarnaast worden de winkels ook warmer aangekleed met zachte kleuren en blank hout. Een verwijzing naar hun duurzame karakter? Zou kunnen! Wat velen niet weten is dat JBC die duurzaamheid hoog in’t vaandel draagt. Niet alleen zijn ze lid van de Fair Wear Foundation (een organisatie die zich actief inzet voor betere arbeidsomstandigheden), ze maken ook nog eens bewust gebruik van duurzame grondstoffen zoals bio-katoen, maar ook gerecycleerde petflessen en denim. Dankzij hun inzet voor mens, dier en natuur waren ze dan ook terechte winnaar van de eerste Retail Sustainability Award in 2017.
Bovendien hebben ze als Belgische merk sowieso een streepje voor, toch?
Lees ook: Die keer dat ik ging shoppen voor m’n zoon. #janken
[instagram-feed num=5 cols=5 showfollow=false]
Wauw die kledij die je dochter draagt vind ik alvast heel knap. Dringend eens bij JBC binnenspringen 🙂